Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miasta Chełm

Szczegóły oferty pracy

Powrót do ofert pracy
JSON XML

stanowisko Radcy prawnego w Zespole Radców Prawnych w Urzędzie Miasta Chełm, 22-100 Chełm, ul. Lubelska 65

Symbol oferty
DOR.2110.64.2025
Jednostka ogłaszająca
Urząd Miasta Chełm ul. Lubelska 65 22-100 Chełm
Data ogłoszenia
2025-10-10
Termin składania dokumentów
2025-10-24
Wymagane wykształcenie

wykształcenie wyższe na kierunku prawo, wpis na listę radców prawnych.

Wymagania związane ze stanowiskiem

 

Wymagania niezbędne

      1)    obywatelstwo polskie,

2)    pełna zdolność do czynności prawnych i korzystanie z pełni praw publicznych,

3)    brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,

4)    nieposzlakowana opinia,

5)    wykształcenie wyższe na kierunku prawo,

6)    wpis na listę radców prawnych.

Wymagania dodatkowe:

      1)  mile widziany co najmniej 3-letni staż zawodowy,

2)    znajomość obowiązujących przepisów prawa,

3)    umiejętność analitycznego myślenia,

4)    umiejętność prowadzenia negocjacji oraz komunikacji werbalnej i pisemnej,

5)    umiejętność pracy w zespole,

6)    umiejętność organizacji pracy własnej, samokontrola na stanowisku pracy, sumienność, staranność, komunikatywność oraz kreatywność,

7)    umiejętność biegłej obsługi komputera i urządzeń biurowych.

Zakres obowiązków

Do obowiązków Radcy prawnego należy:

1)    wykonywanie obsługi prawnej Urzędu Miasta Chełm i Rady Miasta Chełm,

2)    sporządzanie opinii prawnych na potrzeby Prezydenta Miasta Chełm, Rady Miasta Chełm oraz wydziałów Urzędu,

3)    opiniowanie projektów umów i porozumień,

4)    opiniowanie pod względem prawnym aktów prawnych wydawanych przez Prezydenta oraz projektów uchwał Rady Miasta Chełm,

5)    prowadzenie konsultacji prawnych w zakresie postępowania administracyjnego oraz współdziałanie z wydziałami Urzędu Miasta w prowadzeniu spraw związanych  z zaskarżaniem decyzji do organów II instancji,

6)  uczestniczenie w rokowaniach, których celem jest nawiązanie, zmiana lub rozwiązanie stosunku cywilnoprawnego,

7)    zastępstwo prawne i procesowe przed sądami powszechnymi, sądami administracyjnymi oraz organami administracji publicznej,

8)    informowanie o zmianach w obowiązującym prawie,

9)    udzielanie pracownikom wyjaśnień i informacji dotyczących obowiązujących przepisów prawnych,

10) szkolenie pracowników w przypadku zmian w obowiązujących przepisach prawnych.

Wymagane dokumenty

1)    życiorys (CV),

2)    list motywacyjny,

3)    kserokopia dokumentu poświadczającego wykształcenie (dyplom),

4)    zaświadczenie o wpisie na listę radców prawnych,

5)    kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie,

6)    inne dodatkowe dokumenty o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach (kursy, szkolenia, studia podyplomowe),

7)    referencje (kserokopia),

8)    oświadczenie o braku skazania prawomocnym wyrokiem sądu za ścigane z oskarżenia publicznego i umyślnie popełnione przestępstwo lub przestępstwo skarbowe, a w przypadku wygrania konkursu przed zatrudnieniem dołączyć należy zapytanie o udzielenie informacji o osobie,

9)    kserokopie świadectw pracy i zaświadczeń potwierdzających staż pracy,

10) oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz o korzystaniu z pełni praw publicznych,

11) oświadczenie o nieposzlakowanej opinii,

12) oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego,

13) kserokopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność (w przypadku posiadania orzeczenia),

14) zgoda na przetwarzanie danych osobowych w procesie rekrutacji zgodnie z niżej podanym wzorem.

            Brak podpisu na ww. oświadczeniach i innych dokumentach będzie uznany za brak wymagań formalnych.

Warunki pracy

1)    życiorys (CV),

2)    list motywacyjny,

3)    kserokopia dokumentu poświadczającego wykształcenie (dyplom),

4)    zaświadczenie o wpisie na listę radców prawnych,

Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce

Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wynosi: powyżej  6%.

Miejsce składania dokumentów

Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać osobiście (w zaklejonej kopercie) w Urzędzie Miasta Chełm, ul. Lubelska 65, pokój 28 lub pocztą na adres Urzędu z dopiskiem: Dotyczy naboru na stanowisko radcy prawnego w Zespole Radców Prawnych w Urzędzie Miasta Chełm 22-100 Chełm,  ul. Lubelska 65 w terminie do dnia 24 października 2025 roku.

Aplikacje, które wpłyną do Urzędu po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.

W przypadku ofert wysłanych pocztą decyduje data stempla.

            Informacja o wyniku naboru będzie umieszczana na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej www.umchelm.bip.lubelskie.pl oraz na tablicy informacyjnej przy
ul. Lubelskiej 65.

            Wymagane dokumenty aplikacyjne: list motywacyjny, szczegółowe CV (z uwzględnieniem dokładnego przebiegu kariery zawodowej), powinny być podpisane  wraz z podpisana zgodą na przetwarzanie danych osobowych w procesie rekrutacji wg wzoru:

            „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji na stanowisko radcy prawnego w Zespole Radców Prawnych w Urzędzie Miasta Chełm 22-100 Chełm, ul. Lubelska 65  ogłoszonej dnia    10    października 2025 roku, prowadzonej przez Urząd Miasta Chełm.

Jednocześnie oświadczam, że udzielam zgody dobrowolnie oraz że zapoznałem/łam się z klauzulą informacyjną dla kandydata do pracy w Urzędzie Miasta Chełm.

Podstawa prawna: art. 6 ust. 1 pkt a RODO oraz ustawa z dnia 21 listopada 2008 roku o  pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2024 r. poz. 1135).”

Uwagi

KLAUZULA INFORMACYJNA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH

DLA KANDYDATA DO PRACY W URZĘDZIE MIASTA CHEŁM

 

Na podstawie z art. 13 ust. 1 oraz 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia  27 kwietnia 2016r w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych  i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO) przekazujemy informacje dotyczące przetwarzania Państwa danych osobowych.

Administrator Danych Osobowych

Administratorem Państwa danych osobowych jest Urząd Miasta Chełm, za którego czynności z zakresu prawa pracy wykonuje Prezydent Miasta Chełm, adres do korespondencji Urząd Miasta Chełm, ul. Lubelska 65, 22-100 Chełm,  info@umchelm.pl, tel.: (82) 565-20-70.

Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony danych z którym można skontaktować się za pośrednictwem adresu email iod@umchelm.pl lub wysyłając list na adres administratora.

Cel przetwarzania danych

Państwa dane osobowe przetwarzane będą w celu przeprowadzenia procesu rekrutacyjnego.

Podstawa prawna przetwarzania danych

Podstawą prawną do przetwarzania danych osobowych, w zakresie wskazanym w przepisach prawa pracy,  w procesie rekrutacji jest art. 6 ust. 1 litera b RODO. W odniesieniu do pozostałych danych osobowych podstawą przetwarzania będzie art. 6 ust. 1 litera a RODO, to jest zgoda, która może być odwołana w dowolnym czasie. Jeżeli w dokumentach zawarte są dane, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO (dane szczególnej kategorii) konieczna będzie Państwa zgoda na ich przetwarzanie, która może zostać odwołana w dowolnym czasie.

Odbiorcy danych osobowych

Odbiorcami Państwa danych osobowych będą upoważnieni pracownicy Administratora oraz dostawcy usług IT.

Okres przetwarzania danych osobowych

Państwa dane zgromadzone na potrzeby procesu rekrutacyjnego będą przechowywane do zakończenia  procesu                            rekrutacyjnego. Jeżeli wyrażą Państwo zgodę na przetwarzanie danych w przyszłych rekrutacjach, wówczas Państwa dane przechowywane będą przez okres wskazany w  klauzuli zgody.

Obowiązek podania danych osobowych

Podanie danych osobowych jest obligatoryjne w przypadku kiedy będą przetwarzane na podstawie przepisów prawa, w pozostałym zakresie ich wskazanie jest dobrowolne.

Przysługujące prawa

Mają Państwo prawo dostępu do swoich danych osobowych oraz otrzymania ich kopii, prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych osobowych, prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych, prawo do usunięcia danych osobowych.

W przypadku gdy przetwarzanie Państwa danych osobowych odbywa się na podstawie zgody na przetwarzanie danych osobowych, przysługuje Pani/Panu prawo do cofnięcia tej zgody w dowolnym momencie. Cofnięcie nie ma wpływu na zgodność przetwarzania z obowiązującym prawem, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Prawo wniesienia skargi

W przypadku kiedy uznają Państwo, że Urząd Miasta Chełm przetwarza dane osobowe niezgodnie z prawem, przysługuje Państwu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego właściwego w sprawach ochrony danych osobowych tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Informacje o zautomatyzowanym podejmowaniu decyzji

Państwa dane mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, ale nie będą profilowane.

 

Informacja o dokumentach (zgodach) składanych w trakcie rekrutacji:

Informujemy, że w ramach prowadzonej rekrutacji wraz z wymaganą dokumentacją potwierdzającą Państwa wykształcenie oraz doświadczenie zawodowe mogą Państwo złożyć oświadczenie:

1.     oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych zawartych w liście motywacyjnym lub innych załączonych dokumentach – jeśli w zakresie tych danych zawarte są szczególne kategorie danych, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO (w tym dane o stanie zdrowia, o przekonaniach politycznych, ujawniających pochodzenie rasowe lub etniczne, przekonania religijne lub światopoglądowe, przynależność do związków zawodowych itp.)

 

Oświadczenia wskazane powyżej,  mogą być zawarte w liście motywacyjnym w następujący sposób:

1.     Wyrażam zgodę* na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w liście motywacyjnym oraz załączonych do niego dokumentach - wymagane jeśli przekazane dane obejmują szczególne kategorie danych, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO.

 


Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji: Barbara Zając
Dodano do BIP dnia 10-10-2025 10:29:04