Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miasta Chełm

Szczegóły oferty pracy

Powrót do ofert pracy
JSON XML

stanowisko ds. monitoringu i internetu, obronności, imprez masowych oraz zgromadzeń oraz kierownika kancelarii niejawnej w Departamencie Bezpieczeństwa Mieszkańców i Zarządzania Kryzysowego w Urzędzie Miasta Chełm, 22-100 Chełm, ul. Obłońska 20

Symbol oferty
DOR.2110.40.2025
Jednostka ogłaszająca
Urząd Miasta Chełm ul. Lubelska 65 22-100 Chełm
Data ogłoszenia
2025-07-07
Termin składania dokumentów
2025-07-17
Wymagane wykształcenie

1)   wykształcenie: wyższe,

2)   doświadczenie zawodowe: co najmniej 5 lat stażu pracy na stanowiskach związanych z bezpieczeństwem lub zarządzaniem kryzysowym lub obronnością kraju, szeroka wiedza z zakresu wymaganym na przedmiotowym stanowisku,

3)   posiadanie odpowiedniego poświadczenia bezpieczeństwa w zakresie  dostępu do informacji niejawnych o klauzuli „Poufne” lub poddanie się procedurze postępowania sprawdzającego i uzyskania Poświadczenia Bezpieczeństwa w zakresie dostępu  do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „Poufne”,

4)  posiadanie Zaświadczenia stwierdzającego odbycie przeszkolenia z zakresu bezpieczeństwa teleinformatycznego wydanego przez Agencję Bezpieczeństwa Wewnętrznego - Inspektor bezpieczeństwa teleinformatycznego.

Wymagania związane ze stanowiskiem

 Wymagania niezbędne:

1)  obywatelstwo polskie,

2)  pełna zdolność do czynności prawnych i korzystanie z pełni praw publicznych,

3)  brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,

4)  nieposzlakowana opinia,

5)   wykształcenie: wyższe,

6)   doświadczenie zawodowe: co najmniej 5 lat stażu pracy na stanowiskach związanych z bezpieczeństwem lub zarządzaniem kryzysowym lub obronnością kraju, szeroka wiedza z zakresu wymaganym na przedmiotowym stanowisku,

7)   posiadanie odpowiedniego poświadczenia bezpieczeństwa w zakresie  dostępu do informacji niejawnych o klauzuli „Poufne” lub poddanie się procedurze postępowania sprawdzającego i uzyskania Poświadczenia Bezpieczeństwa w zakresie dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „Poufne”,

8)  posiadanie Zaświadczenia stwierdzającego odbycie przeszkolenia z zakresu bezpieczeństwa teleinformatycznego wydanego przez Agencję Bezpieczeństwa Wewnętrznego - Inspektor bezpieczeństwa teleinformatycznego.

 

 Wymagania dodatkowe:

1)  znajomość ustawy o samorządzie gminnym oraz powiatowym,

2)  znajomość ustawy o pracownikach samorządowych,

3)  znajomość kodeksu postępowania administracyjnego,

4)  znajomość ustawy o dostępie do informacji publicznej,

5)  znajomość ustawy o ochronie danych osobowych,

6)  znajomość przepisów prawnych z zakresu obrony cywilnej,

7)  znajomość ustawy o obronie ojczyzny oraz innych aktów prawnych związanych z obronnością,

8)  znajomość przepisów dotyczących organizacji i funkcjonowania kancelarii tajnych oraz sposobu i trybu przetwarzania informacji niejawnych,

9)  znajomość przepisów dotyczących ochrony informacji niejawnych,

10)   umiejętność biegłej obsługi komputera w tym pakietów biurowych,

11)   umiejętność pracy w zespole, samodyscyplina na stanowisku pracy, systematyczność, kreatywność, bardzo dobra organizacja pracy własnej , lojalność, komunikatywność.

Zakres obowiązków

Do obowiązków Pracownika ds. monitoringu i internetu, obronności, imprez masowych oraz zgromadzeń oraz kierownika kancelarii niejawnej należy:

1)  Realizacja zadań wynikających z Ustawy  o Obronie Ojczyzny,  m. in. planowanie,  koordynowanie i realizowanie zadań obronnych w Urzędzie Miasta Chełm oraz ich przygotowanie w czasie pokoju do działania w warunkach zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny.

2)  Planowanie operacyjne, opracowanie oraz bieżąca aktualizacja dokumentów planistycznych miasta Chełm w zakresie obronności.

3)  Organizacja Stanowiska Kierowania Prezydenta i Stałego Dyżuru przy Prezydencie Miasta Chełm.

4)  Przygotowanie podmiotów leczniczych Miasta Chełm na potrzeby obronne.

5) Organizacja Punktu Kontaktowego „Host Nation Support” HNS, tworzenie baz danych niezbędnych do zabezpieczenia potrzeb sił zbrojnych i wojsk sojuszniczych oraz realizacja zadań państwa gospodarza na terenie Miasta Chełm.

6)  Planowanie i organizacja szkolenia obronnego.

7)  Współpraca z Pełnomocnikiem ds. Ochrony Informacji Niejawnych w zakresie ochrony informacji niejawnych.

8)  Realizacja zadań wynikających z ustawy o ochronie informacji niejawnych - kierownik kancelarii niejawnej:

a)  prowadzenie Kancelarii Niejawnej,

b)  zapewnienie ochrony informacji niejawnych,

c)   kontrola ochrony informacji niejawnych oraz przestrzegania przepisów o ochronie tych informacji,

d)  bezpośredni nadzór nad obiegiem dokumentów niejawnych,

e)  udostępnianie lub wydawanie obiegiem dokumentów niejawnych osobom posiadającym stosowne poświadczenie bezpieczeństwa,

f)    egzekwowanie zwrotu dokumentów zawierających informacje niejawne,

g)  kontrola przestrzegania właściwego oznaczania i rejestrowania dokumentów,

h)  prowadzenie bieżącej kontroli postępowania z dokumentami zawierającymi informacje niejawne, które zostały udostępnione pracownikom,

9)  Wdrażanie ustaw, rozporządzeń Rady Ministrów oraz zarządzeń i wytycznych Szefa OC Kraju i Szefa OC Województwa Lubelskiego, dotyczących obrony cywilnej.

10)   Opracowywanie zarządzeń, postanowień i wytycznych Prezydenta Miasta - Szefa OC Miasta Chełm   w sprawach dotyczących obronności i obrony cywilnej.

11)   Opracowywanie propozycji rocznych Planów działania w zakresie Obrony Cywilnej Miasta Chełm  i zakładów pracy.

12)   Kontrola realizacji rocznych Planów działań w zakresie Obrony Cywilnej w zakładach pracy.

13)   Prowadzenie sprawozdawczości w zakresie oceny stanu przygotowań Obrony Cywilnej Miasta Chełm i zakładów pracy.

14)   Opracowywanie i aktualizacja Planu Obrony Cywilnej Miasta Chełm.

15)   Nadzór nad opracowywaniem oraz opiniowanie Planów Obrony Cywilnej zakładów pracy.

16)   Opracowywanie rocznych projektów szkoleń oraz ćwiczeń Obrony Cywilnej Miasta Chełm.

17)   Nadzór nad opracowywaniem zakładowych rocznych Planów szkoleń i ćwiczeń z zakresu Obrony Cywilnej.

18)   Przygotowywanie i prowadzenie szkoleń ludności Miasta Chełm w zakresie powszechnej samoobrony.

19)   Nadzór nad tworzeniem i przygotowywaniem do działań zakładowych formacji Obrony Cywilnej, ratownictwa ogólnego oraz specjalistycznych.

20)   Udział w ćwiczeniach i szkoleniach zakładowych formacji Obrony Cywilnej.

21)   Współpraca przy aktualizacji „Miejskiego planu ochrony zabytków na wypadek konfliktu zbrojnego  i sytuacji kryzysowych”.

22)   Prowadzenie działalności kontrolnej realizacji zadań obrony cywilnej przez kierowników zakładów pracy, przedsiębiorców, społeczne organizacje ratownicze i przez inne jednostki organizacyjne działające na terenie miasta.

23)   Opracowywanie oceny stanu przygotowań obrony cywilnej w mieście za poprzedni rok kalendarzowy.

24)   Opracowywanie i uzgodnienie „Planu działania (wytycznych) w zakresie Obrony Cywilnej miasta Chełm na kolejny rok kalendarzowy.

25)   Dokonywanie analizy realizacji „Planu działania w zakresie OC miasta Chełm”.

26)   Opracowywanie rocznych planów zamierzeń szkoleniowych Miasta Chełm na kolejne lata kalendarzowe.

27)   Aktualizacja „Miejskiego planu ewakuacji ludności, zwierząt i mienia na czas zagrożenia bezpieczeństwa państwa kryzysem oraz wojną”.

28)   Aktualizacja wykazu instytucji państwowych, przedsiębiorców i innych jednostek organizacyjnych oraz społecznych organizacji ratowniczych funkcjonujących na terenie miasta, przewidzianych do prowadzenia przygotowań i realizacji przedsięwzięć w zakresie obrony cywilnej.

29)   Aktualizacja planu dystrybucji tabletek jodku potasu w przypadku zdarzeń radiacyjnych na terenie miasta Chełm.

30)   Udział w miesięcznych treningach odbioru sygnałów z Centrum Operacji Powietrznych    i Ośrodka Dowodzenia i Naprowadzania.

31)   Szkolenie organów i personelu obrony cywilnej zgodnie z wytycznymi Szefa Obrony Cywilnej Kraju  w sprawie zasad organizacji i sposobu przeprowadzania szkoleń z zakresu obrony cywilnej.

32)   Współpraca z KM PSP, KMP w zakresie realizacji zadań OC na terenie zakładu pracy (instytucji).

33)   Komisyjne wykonanie przeglądów stanu technicznego sprzętu OC sporządzanie wymaganych protokołów w zakresie zgłoszenia sprzętu do wybrakowania.

34)   Przeprowadzenie Miejskiego ćwiczenia obrony cywilnej – ćwiczenie zgrywające.

35)   Udział w szkoleniach i ćwiczeniach organizowanych przez szczebel wojewódzki.

36)   Realizacja zadań z zakresu telekomunikacji oraz monitoringu miasta Chełm, tj. konserwacja i właściwe utrzymanie, planowanie rozbudowy, inicjowanie nowoczesnych rozwiązań, współpraca z operatorami telekomunikacyjnymi oraz koordynacja współpracy z ministerstwem właściwym ds. cyfryzacji czy Prezesem Urzędu Komunikacji Elektronicznej lub innymi właściwymi organami.

37)   Realizacja zadań Miasta Chełm wynikających z ustawy o bezpieczeństwie imprez masowych:

a)  przygotowywanie decyzji na przeprowadzanie imprez sportowych artystycznych
i rozrywkowych zgodnie z ustawą o bezpieczeństwie imprez masowych,

b)  dokonywanie kontroli zgodności przebiegu imprezy masowej z warunkami określonymi w zezwoleniu zgodnie z ustawą o bezpieczeństwie imprez masowych jako jednego  z mechanizmu kontroli zarządczej,

c)   udział w przeglądach i wizjach lokalnych dotyczących realizacji zadań związanych
z imprezami masowymi.

38) Realizacja zadań Miasta Chełm z zakresu zgromadzeń:

a)    sprawowanie nadzoru nad prowadzeniem spraw dotyczących zgromadzeń,

b)    przyjmowanie zawiadomień o organizowaniu zgromadzenia,

c)    wydawanie decyzji dotyczących zakazu odbycia zgromadzenia,

d)    udział w przeglądach i wizjach lokalnych dotyczących realizacji zadań związanych   ze zgromadzeniami,

e)    publikowanie na stronie podmiotowej Biuletynu Informacji Publicznej informacji                      o miejscach i terminach zgromadzeń na terenie działania miasta Chełm.

39)   Publikowanie na stronach internetowych miasta ostrzeżeń i zaleceń (ostrzeżenia meteorologiczne  i hydrologiczne).

40)   Znajomość i stosowania przepisów obowiązujących na stanowisku pracy oraz regulujących wewnętrzne sprawy urzędu.

41)   Współudział w przygotowaniu projektu budżetu, a następnie w realizacji budżetu Miasta Chełm w zakresie wynikającym z wykonywanych obowiązków na zajmowanym stanowisku.

42)   Współudział w przygotowaniu i przeprowadzeniu postępowań o zamówienia publiczne udzielane w zakresie wykonywanych obowiązków, a także odbiór i rozliczanie tych zamówień.

43)   Należyte prowadzenie akt, zgodnie z jednolitym rzeczowym wykazem akt, instrukcją kancelaryjną i archiwalną.

44)   Samokontrola na stanowisku pracy.

45)   Wykonywanie innych czynności zleconych przez przełożonego.

 

Wymagane dokumenty

1)  życiorys (CV),

2)  list motywacyjny,

3)  kserokopia dokumentu poświadczającego wykształcenie (dyplom),

4)  kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie,

5)  inne dodatkowe dokumenty o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach (kursy, szkolenia),

6)   kserokopie świadectw pracy i zaświadczeń poświadczających staż pracy,

7)   posiadanie odpowiedniego poświadczenia bezpieczeństwa w zakresie  dostępu do informacji niejawnych o klauzuli „Poufne” lub poddanie się procedurze postępowania sprawdzającego i uzyskania Poświadczenia Bezpieczeństwa w zakresie dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „Poufne”,

8)   posiadanie Zaświadczenia stwierdzającego odbycie przeszkolenia z zakresu bezpieczeństwa teleinformatycznego wydanego przez Agencję Bezpieczeństwa Wewnętrznego - Inspektor bezpieczeństwa teleinformatycznego.

9)  referencje (kserokopia),

10)   oświadczenie o braku skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe, a w przypadku wygrania konkursu przed zatrudnieniem dołączyć należy zapytanie o udzielenie informacji o osobie,

11)   oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz o korzystaniu z pełni praw publicznych,

12)   oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego,

13)   oświadczenie o posiadaniu nieposzlakowanej opinii,

14)   kserokopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność (w przypadku posiadania orzeczenia),

15)   zgoda na przetwarzanie danych osobowych w procesie rekrutacji zgodnie z niżej podanym wzorem.   

                        

            Brak podpisu na ww. oświadczeniach i innych dokumentach będzie uznany za brak wymagań formalnych.

 

Warunki pracy

1)   praca w systemie jednozmianowym,

2)   praca w pozycji siedzącej, wymagająca sprawności obu rąk, dobrej ostrości wzroku,

3)   praca w pomieszczeniu przy oświetleniu sztucznym i naturalnym,

4)   obsługa komputera, faxu, kserokopiarki.

Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce

Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wynosi: powyżej 6 %.

Miejsce składania dokumentów

Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać osobiście (w zaklejonej kopercie) w Urzędzie Miasta Chełm, ul. Lubelska 65, pokój 28 lub pocztą na adres Urzędu z dopiskiem: Dotyczy naboru na stanowisko ds. monitoringu i internetu, obronności, imprez masowych oraz zgromadzeń oraz kierownika kancelarii niejawnej  w Departamencie Bezpieczeństwa Mieszkańców i Zarządzania Kryzysowego w Urzędzie Miasta Chełm  22-100 Chełm, ul. Obłońska 20 w terminie do dnia 17 lipca 2025 roku.            

    Aplikacje, które wpłyną do Urzędu po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.

    W przypadku ofert wysłanych pocztą decyduje data stempla.

Informacja o wyniku naboru będzie umieszczana na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej www.umchelm.bip.lubelskie.pl oraz na tablicy informacyjnej przy ul. Lubelskiej 65.

 

 

Wymagane dokumenty aplikacyjne: list motywacyjny, szczegółowe CV (z uwzględnieniem dokładnego przebiegu kariery zawodowej), powinny być podpisane  wraz z podpisana zgodą na przetwarzanie danych osobowych w procesie rekrutacji wg wzoru:

 

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji na stanowisko  ds. monitoringu i internetu, obronności, imprez masowych oraz zgromadzeń oraz kierownika kancelarii niejawnej w Departamencie Bezpieczeństwa Mieszkańców i Zarządzania Kryzysowego w Urzędzie Miasta Chełm 22-100 Chełm, ul. Obłońska 20  ogłoszonej dnia   7 lipca  2025 roku, prowadzonej przez Urząd Miasta Chełm.

Jednocześnie oświadczam, że udzielam zgody dobrowolnie oraz że zapoznałem/łam się z klauzulą informacyjną dla kandydata do pracy w Urzędzie Miasta Chełm.

Podstawa prawna: art. 6 ust. 1 pkt a RODO oraz ustawa z dnia 21 listopada 2008 roku o  pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2024 r. poz. 1135)”.

 

Uwagi

KLAUZULA INFORMACYJNA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH

DLA KANDYDATA DO PRACY W URZĘDZIE MIASTA CHEŁM

 

Na podstawie z art. 13 ust. 1 oraz 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych  i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO) przekazujemy informacje dotyczące przetwarzania Państwa danych osobowych.

Administrator Danych Osobowych

Administratorem Państwa danych osobowych jest Urząd Miasta Chełm, za którego czynności z zakresu prawa pracy wykonuje Prezydent Miasta Chełm, adres do korespondencji Urząd Miasta Chełm, ul. Lubelska 65, 22-100 Chełm,  info@umchelm.pl, tel.: (82) 565-20-70.

Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony danych z którym można skontaktować się za pośrednictwem adresu email iod@umchelm.pl lub wysyłając list na adres administratora.

Cel przetwarzania danych

Państwa dane osobowe przetwarzane będą w celu przeprowadzenia procesu rekrutacyjnego.

Podstawa prawna przetwarzania danych

Podstawą prawną do przetwarzania danych osobowych, w zakresie wskazanym w przepisach prawa pracy,  w procesie rekrutacji jest art. 6 ust. 1 litera b RODO. W odniesieniu do pozostałych danych osobowych podstawą
przetwarzania będzie art. 6 ust. 1 litera a RODO, to jest zgoda, która może być odwołana w dowolnym czasie. Jeżeli w dokumentach zawarte są dane, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO (dane szczególnej kategorii) konieczna będzie Państwa zgoda na ich przetwarzanie, która może zostać odwołana w dowolnym czasie.

Odbiorcy danych osobowych

Odbiorcami Państwa danych osobowych będą upoważnieni pracownicy Administratora oraz dostawcy usług IT.

Okres przetwarzania danych osobowych

Państwa dane zgromadzone na potrzeby procesu rekrutacyjnego będą przechowywane do zakończenia procesu rekrutacyjnego. Jeżeli wyrażą Państwo zgodę na przetwarzanie danych w przyszłych rekrutacjach, wówczas Państwa dane przechowywane będą przez okres wskazany w  klauzuli zgody.

Obowiązek podania danych osobowych

Podanie danych osobowych jest obligatoryjne w przypadku kiedy będą przetwarzane na podstawie przepisów prawa, w pozostałym zakresie ich wskazanie jest dobrowolne.

Przysługujące prawa

Mają Państwo prawo dostępu do swoich danych osobowych oraz otrzymania ich kopii, prawo do sprostowania  (poprawiania) swoich danych osobowych, prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych, prawo do usunięcia danych osobowych.

W przypadku gdy przetwarzanie Państwa danych osobowych odbywa się na podstawie zgody na przetwarzanie danych osobowych, przysługuje Pani/Panu prawo do cofnięcia tej zgody w dowolnym momencie. Cofnięcie nie ma wpływu na zgodność przetwarzania z obowiązującym prawem, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Prawo wniesienia skargi

W przypadku kiedy uznają Państwo, że Urząd Miasta Chełm przetwarza dane osobowe niezgodnie z prawem, przysługuje Państwu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego właściwego w sprawach ochrony danych osobowych tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Informacje o zautomatyzowanym podejmowaniu decyzji

Państwa dane mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, ale nie będą profilowane.

Informacja o dokumentach (zgodach) składanych w trakcie rekrutacji:

Informujemy, że w ramach prowadzonej rekrutacji wraz z wymaganą dokumentacją potwierdzającą Państwa wykształcenie oraz doświadczenie zawodowe mogą Państwo złożyć oświadczenie:

1.     oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych zawartych w liście motywacyjnym lub innych załączonych dokumentach – jeśli w zakresie tych danych zawarte są szczególne kategorie danych, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO (w tym dane o stanie zdrowia, o przekonaniach politycznych, ujawniających pochodzenie rasowe lub etniczne, przekonania religijne lub światopoglądowe, przynależność do związków zawodowych itp.)

 

Oświadczenia wskazane powyżej,  mogą być zawarte w liście motywacyjnym w następujący sposób:

1.     Wyrażam zgodę* na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w liście motywacyjnym oraz załączonych do niego dokumentach - wymagane jeśli przekazane dane obejmują szczególne kategorie danych, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO.

 

 

 


Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji: Barbara Zając
Dodano do BIP dnia 07-07-2025 15:12:01