Informujemy, że od godz. 19:00 do godz. 20:00 w dniu 29 kwietnia 2024 r. (Poniedziałek) planowane są prace konserwacyjne systemu BIP, które mogą skutkować jego niedostępnością. Przepraszamy za utrudnienia.

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miasta Chełm

Szczegóły oferty pracy

Powrót do ofert pracy
JSON XML

stanowisko ds. monitoringu i internetu, obronności, imprez masowych oraz zgromadzeń

Symbol oferty
DOR.2110.64.2023
Jednostka ogłaszająca
Urząd Miasta Chełm ul. Lubelska 65 22-100 Chełm
Data ogłoszenia
2023-11-15
Termin składania dokumentów
2023-11-27
Wymagane wykształcenie

wyższe na kierunku administracja, ekonomia, zarządzanie, zarządzanie kryzysowe, bezpieczeństwo, politologia lub pokrewne,

Wymagania związane ze stanowiskiem

1) obywatelstwo polskie,

2) pełna zdolność do czynności prawnych i korzystanie z pełni praw publicznych,

3) brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane            z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,

4) nieposzlakowana opinia,

5) doświadczenie zawodowe co najmniej 2 lat stażu pracy w administracji publicznej lub na stanowiskach związanych z bezpieczeństwem lub zarządzaniem kryzysowym lub obronnością kraju, szeroka wiedza z zakresu wymaganym na przedmiotowym stanowisku,

6) Posiadanie odpowiedniego poświadczenia bezpieczeństwa w zakresie  dostępu do informacji niejawnych o klauzuli „POUFNE” lub poddać się procedurze postępowania sprawdzającego i uzyskania Poświadczenia Bezpieczeństwa w zakresie dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „Poufne”.

7) Posiadanie Zaświadczenia stwierdzającego odbycie przeszkolenia z zakresu bezpieczeństwa teleinformatycznego wydanego przez Agencję Bezpieczeństwa Wewnętrznego - Inspektor bezpieczeństwa teleinformatycznego

Zakres obowiązków

1.Realizacja zadań wynikających z ustawy  o powszechnym obowiązku obrony Rzeczypospolitej Polskiej,  m. in. planowanie, koordynowanie i realizowanie zadań obronnych w Urzędzie Miasta Chełm oraz ich przygotowanie w czasie pokoju do działania w warunkach zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny.

2.Planowanie operacyjne, opracowanie oraz bieżąca aktualizacja dokumentów planistycznych miasta Chełm w zakresie obronności.

3.Organizacja Stanowiska Kierowania Prezydenta i Stałego Dyżuru przy Prezydencie Miasta Chełm.

4.Przygotowanie podmiotów leczniczych Miasta Chełm na potrzeby obronne.

5.Organizacja Punktu Kontaktowego „Host Nation Support” HNS, tworzenie baz danych niezbędnych do zabezpieczenia potrzeb sił zbrojnych i wojsk sojuszniczych oraz realizacja zadań państwa gospodarza na terenie Miasta Chełm.

6.Planowanie i organizacja szkolenia obronnego.

7.Realizacja zadań wynikających z ustawy o ochronie informacji niejawnych - kierownik kancelarii niejawnej:

  1. a) prowadzenie Kancelarii Niejawnej;
  2. b) zapewnienie ochrony informacji niejawnych:
  3. c) kontrola ochrony informacji niejawnych oraz przestrzegania przepisów o ochronie tych informacji;
  4. d) bezpośredni nadzór nad obiegiem dokumentów niejawnych;
  5. e) udostępnianie lub wydawanie obiegiem dokumentów niejawnych osobom posiadającym stosowne poświadczenie bezpieczeństwa;
  6. f) egzekwowanie zwrotu dokumentów zawierających informacje niejawne;
  7. g) kontrola przestrzegania właściwego oznaczania i rejestrowania dokumentów;
  8. h) prowadzenie bieżącej kontroli postępowania z dokumentami zawierającymi informacje niejawne, które zostały udostępnione pracownikom.
  9. Wdrażanie ustaw, rozporządzeń Rady Ministrów oraz zarządzeń i wytycznych Szefa OC Kraju i Szefa OC Województwa Lubelskiego, dotyczących obrony cywilnej.

9.Opracowywanie zarządzeń, postanowień i wytycznych Prezydenta Miasta - Szefa OC Miasta Chełm   w sprawach dotyczących obronności i obrony cywilnej.

10.Opracowywanie propozycji rocznych Planów działania w zakresie Obrony Cywilnej Miasta Chełm  i zakładów pracy.

11.Kontrola realizacji rocznych Planów działań w zakresie Obrony Cywilnej w zakładach pracy.

12.Prowadzenie sprawozdawczości w zakresie oceny stanu przygotowań Obrony Cywilnej Miasta Chełm i zakładów pracy.

13.Opracowywanie i aktualizacja Planu Obrony Cywilnej Miasta Chełm.

14.Nadzór nad opracowywaniem oraz opiniowanie Planów Obrony Cywilnej zakładów pracy.

15.Opracowywanie rocznych projektów szkoleń oraz ćwiczeń Obrony Cywilnej Miasta Chełm.

16.Nadzór na opracowywaniem zakładowych rocznych Planów szkoleń i ćwiczeń z zakresu Obrony Cywilnej.

17.Przygotowywanie i prowadzenie szkoleń ludności Miasta Chełm w zakresie powszechnej samoobrony.

18.Nadzór nad tworzeniem i przygotowywaniem do działań zakładowych formacji Obrony Cywilnej, ratownictwa ogólnego oraz specjalistycznych.

19.Udział w ćwiczeniach i szkoleniach zakładowych formacji Obrony Cywilnej.

20.Współpraca przy aktualizacji „Miejskiego planu ochrony zabytków na wypadek konfliktu zbrojnego  i sytuacji kryzysowych”.

21.Prowadzenie działalności kontrolnej realizacji zadań obrony cywilnej przez kierowników zakładów pracy, przedsiębiorców, społeczne organizacje ratownicze i przez inne jednostki organizacyjne działające na terenie miasta.

22.Opracowywanie oceny stanu przygotowań obrony cywilnej w mieście za poprzedni rok kalendarzowy.

23.Opracowywanie i uzgodnienie „Planu działania (wytycznych) w zakresie Obrony Cywilnej miasta Chełm na kolejny rok kalendarzowy.

24.Dokonywanie analizy realizacji „Planu działania w zakresie OC miasta Chełm”.

25.Opracowywanie rocznych planów zamierzeń szkoleniowych Miasta Chełm na kolejne lata kalendarzowe.

26.Aktualizacja „Miejskiego planu ewakuacji ludności, zwierząt i mienia na czas zagrożenia bezpieczeństwa państwa kryzysem oraz wojną.”

27.Aktualizacja wykazu instytucji państwowych, przedsiębiorców i innych jednostek organizacyjnych oraz społecznych organizacji ratowniczych funkcjonujących na terenie miasta, przewidzianych do prowadzenia przygotowań i realizacji przedsięwzięć w zakresie obrony cywilnej.

28.Aktualizacja planu dystrybucji tabletek jodku potasu w przypadku zdarzeń radiacyjnych na terenie miasta Chełm.

29.Udział w miesięcznych treningach odbioru sygnałów z Centrum Operacji Powietrznych                                  i Ośrodka Dowodzenia i Naprowadzania.

30.Szkolenie organów i personelu obrony cywilnej zgodnie z wytycznymi Szefa Obrony Cywilnej Kraju     w sprawie zasad organizacji i sposobu przeprowadzania szkoleń z zakresu obrony cywilnej.

31.Współpraca z KM PSP, KMP w zakresie realizacji zadań OC na terenie zakładu pracy (instytucji).

32.Komisyjne wykonanie przeglądów stanu technicznego sprzętu OC sporządzanie wymaganych protokołów w zakresie zgłoszenia sprzętu do wybrakowania.

33.Przeprowadzenie Miejskiego ćwiczenia obrony cywilnej – ćwiczenie zgrywające.

34.Udział w szkoleniach i ćwiczeniach organizowanych przez szczebel wojewódzki.

35.Współudział w przygotowaniu projektu budżetu, a następnie w realizacji budżetu Miasta Chełm w zakresie wynikającym z wykonywanych obowiązków na zajmowanym stanowisku.

36.Współudział w przygotowaniu i przeprowadzeniu postępowań o zamówienia publiczne udzielane w zakresie wykonywanych obowiązków, a także odbiór i rozliczanie tych zamówień.

37.Współpraca z Pełnomocnikiem ds. ochrony informacji niejawnych w zakresie ochrony informacji niejawnych, występujących w Wydziale Zarządzania Kryzysowego.

38.Realizacja zadań Miasta Chełm wynikających z ustawy o bezpieczeństwie imprez masowych:

  1. a) przygotowywanie decyzji na przeprowadzanie imprez sportowych artystycznych
    i rozrywkowych zgodnie z ustawą o bezpieczeństwie imprez masowych;
  2. b) dokonywanie kontroli zgodności przebiegu imprezy masowej z warunkami określonymi
    w zezwoleniu zgodnie z ustawą o bezpieczeństwie imprez masowych jako jednego
    z mechanizmu kontroli zarządczej;
  3. c) udział w przeglądach i wizjach lokalnych dotyczących realizacji zadań związanych
    z imprezami masowymi.

39.Realizacja zadań Miasta Chełm z zakresu zgromadzeń:

  1. a) sprawowanie nadzoru nad prowadzeniem spraw dotyczących zgromadzeń;
  2. b) przyjmowanie zawiadomień o organizowaniu zgromadzenia;
  3. c) wydawanie decyzji dotyczących zakazu odbycia zgromadzenia;
  4. d) udział w przeglądach i wizjach lokalnych dotyczących realizacji zadań związanych                                       ze zgromadzeniami.
  5. e) publikowanie na stronie podmiotowej Biuletynu Informacji Publicznej informacji o miejscach i terminach zgromadzeń na terenie działania miasta Chełm.

40.Publikowanie na stronach internetowych miasta ostrzeżeń i zaleceń (ostrzeżenia meteorologiczne  i hydrologiczne).

41.Znajomość i stosowania przepisów obowiązujących na stanowisku pracy oraz regulujących wewnętrzne sprawy urzędu.

42.Współudział w przygotowaniu projektu budżetu, a następnie w realizacji budżetu Miasta Chełm w zakresie wynikającym z wykonywanych obowiązków na zajmowanym stanowisku.

43.Współudział w przygotowaniu i przeprowadzeniu postępowań o zamówienia publiczne udzielane w zakresie wykonywanych obowiązków, a także odbiór i rozliczanie tych zamówień.

44.Samokontrola na stanowisku pracy.

45.Wykonywanie innych czynności zleconych przez przełożonego.

Wymagane dokumenty
  • życiorys (CV),
  • list motywacyjny,
  • kserokopia dokumentu poświadczającego wykształcenie (dyplom),
  • kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie,
  • inne dodatkowe dokumenty o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach (kursy, szkolenia),
  • kserokopie świadectw pracy i zaświadczeń,
  • referencje (kserokopia),
  • oświadczenie o braku skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe, a w przypadku wygrania konkursu przed zatrudnieniem dołączyć należy zapytanie o udzielenie informacji o osobie,
  • oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz o korzystaniu z pełni praw publicznych,
  • oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego,
  • oświadczenie o posiadaniu nieposzlakowanej opinii,
  • kserokopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność (w przypadku posiadania orzeczenia),
  • zgoda na przetwarzanie danych osobowych w procesie rekrutacji zgodnie z niżej podanym wzorem.
Warunki pracy

 1) praca w systemie jednozmianowym,

 2) praca w pozycji siedzącej, wymagająca sprawności obu rąk, dobrej ostrości wzroku,

 3) praca w pomieszczeniu przy oświetleniu sztucznym i naturalnym,

 4) obsługa komputera, faxu, kserokopiarki

Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce

3,37 %

Miejsce składania dokumentów

Urzędzie Miasta Chełm, ul. Lubelska 65, pokój 28 lub pocztą na adres Urzędu z dopiskiem: Dotyczy naboru na stanowisko ds. wojskowych i infrastruktury obrony cywilnej w Wydziale Zarządzania Kryzysowego w Departamencie Spraw Obywatelskich    w Urzędzie Miasta   Chełm 22-100 Chełm,  ul. Obłońska 20, w terminie do dnia            27   listopada 2023 roku.            

Uwagi

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679  z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych  i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO), informujemy, iż:

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Prezydent Miasta Chełm z siedzibą: 22-100 Chełm, ul. Lubelska 65, adres e-mail: info@umchelm.pl, tel. 82 565 20 70.
  2. Jeśli ma Pani/Pan pytania dotyczące sposobu i zakresu przetwarzania danych osobowych w zakresie działania Urzędu Miasta Chełm, a także przysługujących  Pani/Panu uprawnień, można skontaktować się z Inspektorem ochrony danych osobowych w Urzędzie: tel.  82 565 26 06, adres      e-mail: iod@umchelm.pl .
  3. Dane osobowe kandydatów, są przetwarzane w celu realizacji procesu rekrutacji na stanowisko wojskowych i infrastruktury obrony cywilnej w  Wydziale Zarządzania Kryzysowego                               w Departamencie Spraw Obywatelskich  w Urzędzie Miasta Chełm, 22-100 Chełm, ul. Lubelska 65 ogłoszonej dnia  15 listopada 2023 roku, prowadzonej przez Urząd Miasta Chełm.
  4. Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych są:
  • 6 ust 1 lit. C RODO w zw. z:
  1. 22 (1) ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy,
  2. Rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 28 maja 1996 r. w sprawie zakresu prowadzenia przez pracodawców dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy oraz sposobu prowadzenia akt osobowych pracownika,
  • 6 ust. 1 lit. a RODO – w stosunku do danych osobowych, co do których brak jest obowiązku ich przetwarzania, przewidzianego w przepisach prawnych (np. zainteresowania itp.).
  1. Pani/Pana dane osobowe nie będę przekazywane żadnym odbiorcom danych.
  2. Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego.
  3. Okres przez który Państwa dane osobowe będą przechowywane:
  • w przypadku danych osobowych przetwarzanych na podstawie Państwa zgody – do momentu jej cofnięcia, lub
  • przez okres niezbędny, wynikający z przepisów prawa (kat. A).
  1. Przysługuje Pani/Panu prawo do:
  • dostępu do Pani/Pana danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania,
  • przenoszenia danych,
  • wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu ochrony Danych Osobowych;
  • pisemnego, umotywowanego żądania zaprzestania przetwarzania Pani/Pana danych ze względu na Pani/Pana szczególną sytuację;
  • wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Pani/Pana danych gdy Administrator zamierza je przetwarzać w celach marketingowych lub wobec przekazywania Pani/Pana danych osobowych innemu administratorowi danych.
  1. Podanie przez Pani/Pana danych osobowych jest:
  • obowiązkowe, jeżeli tak zostało to określone w przepisach prawa;
  • dobrowolne, jeżeli odbywa się na podstawie Pani/Pana zgody.
  1. Pani/Pana dane osobowe nie podlegają zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu                                                                  Informujemy ponadto, iż w stosunku do danych osobowych które są przetwarzane na podstawie Pani/Pana zgody – ma Pani/Pan prawo w dowolnym momencie wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Wycofanie zgody może zostać dokonane w takiej samej formie, w jakiej została udzielona zgoda.

Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji: Karolina Szadziuk
Dodano do BIP dnia 15-11-2023 12:15:32