Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miasta Chełm

Szczegóły oferty pracy

Powrót do ofert pracy
JSON XML

stanowisko ds. uprawnień do kierowania pojazdami i sprawowania nadzoru nad ośrodkami szkolenia kierowców i prowadzenia ewidencji instruktorów w Wydziale Komunikacji w Departamencie Obsługi Mieszkańców w Urzędzie Miasta Chełm, 22-100 Chełm, ul. Lubelska 65

Symbol oferty
DOR.2110.21.2023
Jednostka ogłaszająca
Urząd Miasta Chełm ul. Lubelska 65 22-100 Chełm
Data ogłoszenia
2023-03-14
Termin składania dokumentów
2023-03-24
Wymagane wykształcenie

średnie

Wymagania związane ze stanowiskiem

Wymagania niezbędne:

1) obywatelstwo polskie,

2) pełna zdolność do czynności prawnych i korzystanie z pełni praw publicznych,

3) brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,

4) nieposzlakowana opinia,

5) wykształcenie: średnie,

6) co najmniej 2 lata stażu pracy.

 

Wymagania dodatkowe:

1) znajomość ustawy o samorządzie gminnym oraz powiatowym,

2) znajomość ustawy o samorządzie powiatowym,

3) znajomość ustawy o pracownikach samorządowych,

4) znajomość kodeksu postępowania administracyjnego,

5) znajomość przepisów prawa dotyczących wydawania uprawnień do kierowania pojazdami kierujących pojazdami,

6) znajomość przepisów prawa dotyczących działalności ośrodków szkolenia kierowców,

7) biegła obsługa komputera i urządzeń biurowych, znajomość obsługi  pakietów biurowych,

8) umiejętność pracy w zespole, samodyscyplina na stanowisku pracy, systematyczność, kreatywność, bardzo dobra organizacja pracy własnej , lojalność, komunikatywność.

 

Zakres obowiązków
  • Obsługa interesantów w zakresie uprawnień do kierowania pojazdami.
  • Wydawanie dokumentów stwierdzających uprawnienia do kierowania pojazdami, w tym generowanie Profilu Kandydata na Kierowcę i Profilu Kierowcy Zawodowego.
  • Przyjmowanie od kierowców wniosków dotyczących prawa jazdy w sprawie:
  1. wymiany na podstawie art. 124 ustawy o kierujących pojazdami;
  2. wymiany z powodu zmiany danych;
  3. wymiany z powodu upłynięcia terminu ważności badań lekarskich;
  4. wydania wtórnika z powodu jego:

- zniszczenia w stopniu powodującym nieczytelność,

- utraty;

  1. wymiany na podstawie art. 15 ustawy o kierujących pojazdami.
  • Ewidencjonowanie wniosków określonych w ust. 2 i 3 w centralnej ewidencji kierowców, elektroniczne przesyłanie zamówień do Państwowej Wytwórni Papierów Wartościowych S.A w Warszawie.
  • Wydawanie i wymiana kart kwalifikacji kierowcy.
  • Odbiór i ewidencjonowanie druków uprawnień otrzymanych z PWPW S.A. w Warszawie.
  • Wydawanie uprawnień kierowcom.
  • Skreślanie z ewidencji kierowców nieżyjących i przekazywanie akt do archiwum zakładowego.
  • Wydawanie międzynarodowych praw jazdy.
  • Wymiana prawa jazdy wydanego za granicą na obowiązujące na terytorium RP.
  • Żądanie akt kierowców przybyłych z terenu terytorialnie podlegającemu innemu urzędowi oraz wysyłka ubyłych na inny teren.
  • Potwierdzanie autentyczności wydanych uprawnień do kierowania pojazdami tj. praw jazdy na wniosek zagranicznych organów uprawnionych do wydawania uprawień do kierowania pojazdami oraz potwierdzanie autentyczności zagranicznych praw jazdy w przypadku ich wymiany lub wydania wtórnika.
  • Odtwarzanie akt ewidencyjnych kierowców na podstawie kartotek kierowców i rejestrów wydanych uprawnień do kierowania pojazdami.
  • Przyjmowanie od policji, prokuratury, sądu zatrzymanych praw jazdy.
  • Przygotowywanie i wydawanie decyzji kierujących na egzamin sprawdzający kwalifikacje do kierowania pojazdami na wniosek Komendanta Wojewódzkiego Policji w Lublinie za naruszenie przez kierowcę przepisów ruchu drogowego.
  • Udostępnianie danych w zakresie uprawnień do kierowania pojazdami uprawnionym podmiotom.
  • Przygotowywanie i wydawanie decyzji o cofnięciu uprawnień do kierowania pojazdami kierowcy, który skierowany został na egzamin kontrolny za przekroczenie limitu punktów za naruszenie przepisów i zasad bezpieczeństwa ruchu drogowego, a który:
  1. do egzaminu kontrolnego nie przystąpił w wyznaczonym terminie;
  2. uzyskał wynik negatywny z egzaminu kontrolnego.
  • Wydawanie Profilu Kandydata na Kierowcę osobom podlegającym sprawdzeniu kwalifikacji.
  • Przygotowywanie i wydawanie decyzji o przywróceniu uprawnień do kierowania pojazdami po ustaniu przyczyn, które spowodowały ich cofnięcie.
  • Przygotowywanie i wydawanie decyzji o cofnięciu uprawnień do kierowania pojazdami na wniosek Komendanta Wojewódzkiego Policji w Lublinie w razie przekroczenia przez kierowcę, w okresie 1 roku od dnia wydania po raz pierwszy prawa jazdy, liczby 20 punktów za naruszenie przepisów ruchu drogowego.
  • Przygotowywanie i wydawanie decyzji o cofnięciu uprawnień do kierowania pojazdami na wniosek Komendanta Wojewódzkiego Policji w Lublinie.
  • Przygotowywanie i wydawanie decyzji o skierowaniu na:
  1. badania lekarskie i psychologiczne kierowcy, który kierował pojazdem w stanie nietrzeźwości, w stanie po użyciu alkoholu lub środka działającego podobnie  do alkoholu;
  2. badania psychologiczne kierowcy, który uczestniczył w wypadku drogowym, w następstwie którego inna osoba poniosła śmierć lub doznała obrażeń, o których mowa w art. 156 § 1 lub art. 157 § 1 Kodeksu Karnego;
  3. badania psychologiczne kierowcy, który przekroczył limit 24 punktów;
  4. kurs reedukacyjny na podstawie art. 99 ust.1 pkt 5 ustawy o kierujących pojazdami.
  • Przygotowywanie i wydawanie decyzji o skierowaniu na badania lekarskie kierowcy w przypadku nasuwających się zastrzeżeń co do stanu zdrowia.
  • Zawiadamianie Komendanta Wojewódzkiego Policji w Lublinie w określonych prawem przypadkach.
  • Przygotowywanie i wydawanie decyzji o:
  1. zatrzymaniu prawa jazdy w przypadku:

- gdy upłynął termin ważności – jeżeli dokument ten został przesłany przez organ kontroli ruchu drogowego,

- nieprzedstawienia przez kierowcę w wymaganym terminie wymaganych orzeczeń w związku ze skierowaniami wydanymi na badania w sprawach wymienionych w ust.  20,

- gdy kierujący pojazdem przekroczył dopuszczalną prędkość na obszarze zabudowanym na podstawie art. 102 ust. 1 pkt. 4 ustawy o kierujących pojazdami,

- gdy kierujący pojazdem silnikowym przewozi osoby w liczbie przekraczającej liczbę miejsc określoną w dowodzie rejestracyjnym lub wynikającą z konstrukcyjnego    przeznaczenia pojazdu niepodlegającego rejestracji na podstawie art. 102 ust. 1 pkt 5  ustawy o kierujących pojazdami,

- gdy osoba posiadająca prawo jazdy nie przedstawi w wymaganym terminie zaświadczenia o ukończeniu kursów reedukacyjnych, o których mowa w art. 99 ust. 1 pkt 4 lub 5 ustawy o kierujących pojazdami;

  1. o cofnięciu uprawnienia do kierowania pojazdami w przypadku:

- stwierdzenia na podstawie orzeczenia lekarskiego istnienia przeciwwskazań zdrowotnych do kierowania pojazdami lub orzeczenia psychologicznego stwierdzającego istnienie przeciwwskazań psychologicznych do kierowania pojazdami,

- kierowania pojazdem w przedłużonym okresie, o którym mowa w art. 102 ust. 1d ustawy o kierujących pojazdami,

- orzeczenia zakazu prowadzenia pojazdów.

  • Przygotowywanie i wydawanie decyzji o zatrzymaniu prawa jazdy dłużnikowi alimentacyjnemu oraz o uchyleniu decyzji o zatrzymaniu prawa jazdy na wniosek właściwego organu dłużnika.
  • Ewidencjonowanie postanowień wydanych przez prokuraturę lub sąd o zatrzymaniu prawa jazdy.
  • Generowanie Profilu Kandydata na Kierowcę osobom bez uprawnień do kierowania pojazdami na podstawie akt ewidencyjnych.
  • Przygotowywanie i wydawanie decyzji o uchyleniu decyzji i odmowie wydania prawa jazdy w przypadku unieważnienia przez Marszałka Województwa Lubelskiego egzaminów państwowych.
  • Przyjmowanie wniosków i niezbędnych załączników w sprawie wydania, przedłużenia ważności i rozszerzenia zakresu zezwolenia na kierowanie pojazdem uprzywilejowanym, wydawanie decyzji w tej sprawie oraz zezwolenia.
  • Przyjmowanie wniosków i niezbędnych załączników w sprawie wydania zezwolenia na kierowanie pojazdem przewożącym wartości pieniężne, wydawanie decyzji w tej sprawie oraz zezwolenia.
  • Prowadzenie rejestru zezwoleń na kierowanie pojazdem uprzywilejowanym oraz przewożącym wartości pieniężne.
  • Wymiana z urzędu prawa jazdy w przypadku orzeczenia sądu o wykonywaniu zakazu prowadzenia pojazdów w postaci ograniczenia uprawnienia do kierowania wyłącznie pojazdem wyposażonym w blokadę alkoholową, o której mowa w art. 182a § 1 Kodeksu karnego wykonawczego.
  • Wydawanie pozwoleń do kierowania tramwajem.
  • Prowadzenie rejestru wydawanych zezwoleń na kierowanie tramwajem.
  • Przyjmowanie krajowych praw jazdy wymienionych za granicą.
  • Przygotowywanie i wydawanie decyzji o cofnięciu uprawnień do kierowania pojazdami i zawiadomień o wykonaniu środka karnego osobom, wobec których orzeczono zakaz prowadzenia pojazdów.
  • Wykonywanie innych czynności związanych z wydawaniem i i cofaniem uprawnień do kierowania pojazdami przewidzianych przepisami prawa.
  • Wydawanie zaświadczeń w zakresie uprawnień do kierowania pojazdami.
  • Weryfikacja rozbieżności danych w centralnej ewidencji kierowców i przekazywanie informacji do Centralnego Ośrodka Informatyki.
  • Archiwizacja teczek rzeczowych i przekazywanie do archiwum zakładowego.
  • Opracowanie sprawozdań z realizacji zadań z zakresu stanowiska określonych w planach pracy oraz sprawozdań, informacji wynikających z odrębnych przepisów bądź też na polecenie przełożonych i przedkładanie ich właściwym organom i instytucjom,
  • Wydawanie oraz przedłużanie ważności legitymacji i zezwoleń dla jednostek prowadzących szkolenia dla osób ubiegających się o uprawnienia do kierowania pojazdami.
  • Dokonywanie wpisów do ewidencji instruktorów oraz wydawanie legitymacji instruktorów.
  • Prowadzenie spraw związanych ze sprawowaniem nadzoru nad szkoleniem instruktorów.
  • Sprawowanie nadzoru, w tym przeprowadzanie kontroli w Ośrodkach Szkolenia Kierowców.
  • Wykonywanie innych czynności przewidzianych przepisami prawa, związanych z nadzorem nad Ośrodkami Szkolenia Kierowców.
  • Wykonanie pozostałych poleceń przełożonych
  • Samokontrola i samokształcenie na stanowisku pracy.
Wymagane dokumenty
  • życiorys (CV),
  • list motywacyjny,
  • kserokopia dokumentu poświadczającego wykształcenie (dyplom),
  • kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie,
  • inne dodatkowe dokumenty o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach (kursy, szkolenia),
  • kserokopie świadectw pracy i zaświadczeń poświadczających co najmniej 2 letni staż pracy,
  • referencje (kserokopia),
  • oświadczenie o braku skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe, a w przypadku wygrania konkursu przed zatrudnieniem dołączyć należy zapytanie o udzielenie informacji o osobie,
  • oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz o korzystaniu z pełni praw publicznych,
  • oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego,
  • oświadczenie o posiadaniu nieposzlakowanej opinii,
  • kserokopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność (w przypadku posiadania orzeczenia),
  • zgoda na przetwarzanie danych osobowych w procesie rekrutacji zgodnie z niżej podanym wzorem.

 

 

Brak podpisu na ww. oświadczeniach i innych dokumentach będzie uznany za brak wymagań formalnych.

 

Warunki pracy
  • praca w systemie jednozmianowym,
  • praca w pozycji siedzącej, wymagająca sprawności obu rąk, dobrej ostrości wzroku,
  • praca w pomieszczeniu przy oświetleniu sztucznym i naturalnym,
  • obsługa komputera, faxu, kserokopiarki.

 

Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce

Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wynosi: 4,19 %.

Miejsce składania dokumentów

Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać osobiście (w zaklejonej kopercie) w Urzędzie Miasta Chełm, ul. Lubelska 65, pokój 28 lub pocztą na adres Urzędu z dopiskiem: Dotyczy naboru na stanowisko ds. uprawnień do kierowania pojazdami i sprawowania nadzoru nad ośrodkami szkolenia kierowców i prowadzenia ewidencji instruktorów w Wydziale Komunikacji  w Departamencie Obsługi Mieszkańców w Urzędzie Miasta Chełm 22-100 Chełm, ul. Lubelska 65 w terminie do dnia  24 marca 2023 roku.            

Aplikacje, które wpłyną do Urzędu po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.

W przypadku ofert wysłanych pocztą decyduje data stempla.

Informacja o wyniku naboru będzie umieszczana na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej www.umchelm.bip.lubelskie.pl oraz na tablicy informacyjnej przy ul. Lubelskiej 65.

 

            Wymagane dokumenty aplikacyjne: list motywacyjny, szczegółowe CV (z uwzględnieniem dokładnego przebiegu kariery zawodowej), powinny być podpisane  wraz z podpisana zgodą                 na przetwarzanie danych osobowych w procesie rekrutacji wg wzoru:

            „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji na stanowisko ds. uprawnień do kierowania pojazdami i sprawowania nadzoru nad ośrodkami szkolenia kierowców i prowadzenia ewidencji instruktorów w Wydziale Komunikacji w Departamencie Obsługi Mieszkańców   w Urzędzie Miasta Chełm 22-100 Chełm, ul. Lubelska 65  ogłoszonej dnia 14 marca 2023 roku, prowadzonej przez Urząd Miasta Chełm.

Jednocześnie oświadczam, że udzielam zgody dobrowolnie oraz że zapoznałem/łam się z klauzulą informacyjną dla kandydata do pracy w Urzędzie Miasta Chełm.

Podstawa prawna: art. 6 ust. 1 pkt a RODO oraz ustawa z dnia 21 listopada 2008 roku o  pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2022 r. poz. 530).”

 

Uwagi

 

KLAUZULA INFORMACYJNA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH W PROCESIE REKRUTACJI

 

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679  z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO), informujemy, iż:

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Prezydent Miasta Chełm z siedzibą: 22-100 Chełm, ul. Lubelska 65, adres e-mail: info@umchelm.pl, tel. 82 565 20 70.
  2. Jeśli ma Pani/Pan pytania dotyczące sposobu i zakresu przetwarzania danych osobowych w zakresie działania Urzędu Miasta Chełm, a także przysługujących Pani/Panu uprawnień, można skontaktować się z Inspektorem ochrony danych osobowych w Urzędzie: tel.  82 565 26 06, adres e-mail: iod@umchelm.pl .
  3. Dane osobowe kandydatów, są przetwarzane w celu realizacji procesu rekrutacji na stanowisko uprawnień do kierowania pojazdami i sprawowania nadzoru nad ośrodkami szkolenia kierowców   i prowadzenia ewidencji instruktorów w Wydziale Komunikacji w Departamencie Obsługi Mieszkańców  w Urzędzie Miasta Chełm, 22-100 Chełm, ul. Lubelska 65 ogłoszonej dnia 20 grudnia 2021 roku, prowadzonej przez Urząd Miasta Chełm.
  4. Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych są:
  • 6 ust 1 lit. C RODO w zw. z:
  1. 22 (1) ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy,
  2. Rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 28 maja 1996 r. W sprawie zakresu prowadzenia przez pracodawców dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy oraz sposobu prowadzenia akt osobowych pracownika,
  • 6 ust. 1 lit. a RODO – w stosunku do danych osobowych, co do których brak jest obowiązku ich przetwarzania, przewidzianego w przepisach prawnych (np. zainteresowania itp.).
  1. Pani/Pana dane osobowe nie będę przekazywane żadnym odbiorcom danych.
  2. Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego.
  3. Okres przez który Państwa dane osobowe będą przechowywane:
  • w przypadku danych osobowych przetwarzanych na podstawie Państwa zgody – do momentu jej cofnięcia, lub
  • przez okres niezbędny, wynikający z przepisów prawa (kat. A).
  1. Przysługuje Pani/Panu prawo do:
  • dostępu do Pani/Pana danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania,
  • przenoszenia danych,
  • wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu ochrony Danych Osobowych;
  • pisemnego, umotywowanego żądania zaprzestania przetwarzania Pani/Pana danych ze względu na Pani/Pana szczególną sytuację;
  • wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Pani/Pana danych gdy Administrator zamierza je przetwarzać w celach marketingowych lub wobec przekazywania Pani/Pana danych osobowych innemu administratorowi danych.
  1. Podanie przez Pani/Pana danych osobowych jest:
  • obowiązkowe, jeżeli tak zostało to określone w przepisach prawa;
  • dobrowolne, jeżeli odbywa się na podstawie Pani/Pana zgody.
  1. Pani/Pana dane osobowe nie podlegają zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu

 

Informujemy ponadto, iż w stosunku do danych osobowych które są przetwarzane na podstawie Pani/Pana zgody – ma Pani/Pan prawo w dowolnym momencie wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Wycofanie zgody może zostać dokonane w takiej samej formie, w jakiej została udzielona zgoda.

Załączniki
  • pdf 90,1 KB pobrano: 104 razy

  • Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji: Barbara Zając
    Dodano do BIP dnia 14-03-2023 14:22:49