stanowisko ds. wymiaru podatku od nieruchomości od osób fizycznych w Wydziale Wymiaru Podatków i Opłat w Departamencie Finansów w Urzędzie Miasta Chełm, 22-100 Chełm, ul. Lubelska 65
wyższe
Wymagania niezbędne:
1) obywatelstwo polskie,
2) pełna zdolność do czynności prawnych i korzystanie z pełni praw publicznych,
3) brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
4) nieposzlakowana opinia,
5) wykształcenie: wyższe.
Wymagania dodatkowe:
1) znajomość ustawy o samorządzie gminnym,
2) znajomość ustawy o samorządzie powiatowym,
3) znajomość ustawy o pracownikach samorządowych,
4) znajomość przepisów prawa podatkowego,
5) znajomość kodeksu postępowania administracyjnego,
6) znajomość przepisów z zakresu rachunkowości podatkowej i egzekucji administracyjnej,
7) umiejętność interpretacji przepisów prawnych,
8) znajomość obsługi systemów podatkowych,
9) biegła obsługa komputera i urządzeń biurowych, znajomość obsługi pakietów Office,
10) umiejętność pracy z zespole, bardzo dobra organizacja pracy własnej, sumienność i staranność, komunikatywność.
-
dokonywanie osobom fizycznym wymiaru oraz zmian w wymiarze w podatku od nieruchomości, w podatku rolnym oraz podatku rolnym, leśnym i od nieruchomości pobieranych w formie łącznego zobowiązania pieniężnego za nieruchomości wymienione w załączniku nr 1 do karty opisu stanowiska,
-
dokonywanie wymiaru podatku dla podatników nabywających grunty stanowiące użytki rolne od podatników objętych zakresem.
-
dokonywanie wymiaru podatku rolnego dla nowych podatników, których nazwisko rozpoczyna się od litery M do P,
-
bieżąca aktualizacja danych w ewidencji podatkowej oraz prowadzenie akt podatników,
-
terminowe egzekwowanie obowiązku składania przez podatników informacji, które są podstawą prawidłowego wymiaru podatku, dokonywanie analizy tych informacji pod względem merytorycznym i formalno-rachunkowym,
-
bieżąca realizacja zawiadomień o zmianach w ewidencji gruntów i budynków,
-
terminowe i prawidłowe prowadzenie postępowań podatkowych, w tym wyjaśniających i dowodowych,
-
terminowe sporządzanie decyzji administracyjnych w zakresie spraw podatkowych,
-
zastępstwo w prowadzeniu postępowań w zakresie zwrotu podatku akcyzowego dla podatników podatku rolnego,
-
uczestnictwo w rozprawach przed Samorządowym Kolegium Odwoławczym w Chełmie,
-
dokonywanie kontroli powszechności opodatkowania poprzez przeprowadzanie kontroli w terenie, będącej jednym z elementów kontroli zarządczej,
-
terminowe i prawidłowe uzgadnianie po stronie wymiaru konta 221 – „Należności z tytułu dochodów budżetowych” obrotów kont szczegółowych z obrotami na koncie analitycznym,
-
sporządzanie danych do celów sprawozdawczości,
-
sprawdzanie dokumentów pod względem formalno – rachunkowym i merytorycznym,
-
prawidłowe i terminowe archiwizowanie dokumentów,
-
przestrzeganie przepisów ustawy Ordynacja podatkowa, ustawy o podatkach i opłatach lokalnych, ustawy o podatku rolnym, ustawy o podatku leśnym oraz innych przepisów prawa podatkowego,
-
przestrzeganie przepisów w sprawie zasad rachunkowości dla prowadzenia ewidencji podatków i opłat,
-
terminowe sporządzanie miesięcznych rejestrów wymiarowych i korekt, ulg i zwolnień,
-
załatwianie interesantów, udzielanie im niezbędnych informacji i wyjaśnień zgodnie ze zgłoszonymi potrzebami w zakresie stanowiska pracy,
-
stosowanie i przestrzeganie przepisów w sprawach dotyczących pomocy publicznej,
-
samodzielne podejmowanie wszystkich czynności przygotowawczych i organizacyjno-technicznych w ramach powierzonych obowiązków,
-
przestrzeganie zasad tajemnicy skarbowej,
-
dokonywanie samokontroli na stanowisku pracy,
-
ochrona bazy danych w ewidencji podatkowej,
-
wykonywanie innych zadań zleconych przez zwierzchników,
-
przestrzeganie przepisów oraz zasad bezpieczeństwa i higieny pracy, a także przepisów przeciwpożarowych,
-
przestrzeganie przepisów regulujących wewnętrzne sprawy Urzędu w szczególności:
a) regulaminu organizacyjnego Urzędu Miasta Chełm,
b) instrukcji obiegu dowodów księgowych,
c) regulaminu pracy,
d) instrukcji kancelaryjnej.
-
życiorys (CV),
-
list motywacyjny,
-
kserokopia dokumentu poświadczającego wykształcenie (dyplom),
-
kserokopie świadectw pracy i zaświadczeń,
-
kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie,
-
inne dodatkowe dokumenty o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach (kursy, szkolenia),
-
referencje (kserokopia),
-
oświadczenie o braku skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe, a w przypadku wygrania konkursu przed zatrudnieniem dołączyć należy zapytanie o udzielenie informacji o osobie,
-
oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz o korzystaniu z pełni praw publicznych,
-
oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego,
-
oświadczenie o posiadaniu nieposzlakowanej opinii,
-
kserokopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność (w przypadku posiadania orzeczenia),
-
zgoda na przetwarzanie danych osobowych w procesie rekrutacji zgodnie z niżej podanym wzorem.
Brak podpisu na ww. oświadczeniach i innych dokumentach będzie uznany za brak wymagań formalnych.
1) praca w systemie dwuzmianowym,
2) praca w pozycji siedzącej, wymagająca sprawności obu rąk, dobrej ostrości wzroku,
3) praca w pomieszczeniu przy oświetleniu sztucznym i naturalnym,
4) obsługa komputera, faxu, kserokopiarki.
Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wynosi: 4,37 %.
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać osobiście (w zaklejonej kopercie) w Urzędzie Miasta Chełm, ul. Lubelska 65, pokój 28 lub pocztą na adres Urzędu z dopiskiem: Dotyczy naboru na stanowisko ds. wymiaru podatku od nieruchomości od osób fizycznych w Wydziale Wymiaru Podatków i Opłat w Departamencie Finansów w Urzędzie Miasta Chełm w terminie do dnia 31 lipca 2021 roku.
Aplikacje, które wpłyną do Urzędu po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.
W przypadku ofert wysłanych pocztą decyduje data stempla.
Informacja o wyniku naboru będzie umieszczana na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej www.umchelm.bip.lubelskie.pl oraz na tablicy informacyjnej przy ul. Lubelskiej 65.
Wymagane dokumenty aplikacyjne: list motywacyjny, szczegółowe CV (z uwzględnieniem dokładnego przebiegu kariery zawodowej), powinny być podpisane wraz z podpisana zgodą na przetwarzanie danych osobowych w procesie rekrutacji wg wzoru:
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji na stanowisko ds. wymiaru podatku od nieruchomości od osób fizycznych w Wydziale Wymiaru Podatków i Opłat w Departamencie Finansów w Urzędzie Miasta Chełm, ogłoszonej dnia 20 lipca 2021 roku, prowadzonej przez Urząd Miasta Chełm.
Jednocześnie oświadczam, że udzielam zgody dobrowolnie oraz że zapoznałem/łam się z klauzulą informacyjną dla kandydata do pracy w Urzędzie Miasta Chełm.
Podstawa prawna: art. 6 ust. 1 pkt a RODO oraz ustawa z dnia 21 listopada 2008 roku o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2019 r., poz. 1282).
KLAUZULA INFORMACYJNA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH
W PROCESIE REKRUTACJI
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO), informujemy, iż:
-
Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Prezydent Miasta Chełm z siedzibą: 22-100 Chełm, ul. Lubelska 65, adres e-mail: info@umchelm.pl, tel. 82 565 20 70.
-
Jeśli ma Pani/Pan pytania dotyczące sposobu i zakresu przetwarzania danych osobowych w zakresie działania Urzędu Miasta Chełm, a także przysługujących Pani/Panu uprawnień, można skontaktować się z Inspektorem ochrony danych osobowych w Urzędzie: tel. 82 565 26 06, adres e-mail: iod@umchelm.pl .
-
Dane osobowe kandydatów, są przetwarzane w celu realizacji procesu rekrutacji na stanowisko ds. Wymiaru podatku od nieruchomości od osób fizycznych w Wydziale Wymiaru Podatków i Opłat w Departamencie Finansów w Urzędzie Miasta Chełm, 22-100 Chełm, ul. Lubelska 65 ogłoszonej dnia 20 lipca 2021 roku, prowadzonej przez Urząd Miasta Chełm.
-
Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych są:
-
art. 6 ust 1 lit. C RODO w zw. z:
-
art. 22 (1) ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy,
-
Rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 28 maja 1996 r. W sprawie zakresu prowadzenia przez pracodawców dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy oraz sposobu prowadzenia akt osobowych pracownika,
-
art. 6 ust. 1 lit. a RODO – w stosunku do danych osobowych, co do których brak jest obowiązku ich przetwarzania, przewidzianego w przepisach prawnych (np. zainteresowania itp.).
-
Pani/Pana dane osobowe nie będę przekazywane żadnym odbiorcom danych.
-
Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego.
-
Okres przez który Państwa dane osobowe będą przechowywane:
-
w przypadku danych osobowych przetwarzanych na podstawie Państwa zgody – do momentu jej cofnięcia, lub
-
przez okres niezbędny, wynikający z przepisów prawa (kat. A).
-
Przysługuje Pani/Panu prawo do:
-
dostępu do Pani/Pana danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania,
-
przenoszenia danych,
-
wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu ochrony Danych Osobowych;
-
pisemnego, umotywowanego żądania zaprzestania przetwarzania Pani/Pana danych ze względu na Pani/Pana szczególną sytuację;
-
wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Pani/Pana danych gdy Administrator zamierza je przetwarzać w celach marketingowych lub wobec przekazywania Pani/Pana danych osobowych innemu administratorowi danych.
-
Podanie przez Pani/Pana danych osobowych jest:
-
obowiązkowe, jeżeli tak zostało to określone w przepisach prawa;
-
dobrowolne, jeżeli odbywa się na podstawie Pani/Pana zgody.
-
Pani/Pana dane osobowe nie podlegają zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu
Informujemy ponadto, iż w stosunku do danych osobowych które są przetwarzane na podstawie Pani/Pana zgody – ma Pani/Pan prawo w dowolnym momencie wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Wycofanie zgody może zostać dokonane w takiej samej formie, w jakiej została udzielona zgoda.
Dodano do BIP dnia 20-07-2021 10:59:06