Informujemy, że od godz. 19:00 do godz. 20:00 w dniu 29 kwietnia 2024 r. (Poniedziałek) planowane są prace konserwacyjne systemu BIP, które mogą skutkować jego niedostępnością. Przepraszamy za utrudnienia.

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miasta Chełm

Szczegóły oferty pracy

Powrót do ofert pracy
JSON XML

stanowisko ds. windykacji podatku od środków transportowych w Departamencie Finansów w Biurze Windykacji Podatków i Opłat Lokalnych

Symbol oferty
WOA.-I. 2110.85.2020
Jednostka ogłaszająca
Urząd Miasta Chełm ul. Lubelska 65 22-100 Chełm
Data ogłoszenia
2020-11-30
Termin składania dokumentów
2020-12-11
Wymagane wykształcenie

wyższe na kierunku ekonomia lub prawo lub administracja lub zarządzanie lub zarządzanie i marketing lub finanse lub rachunkowość lub finanse i rachunkowość ;

lub wyższe i podyplomowe na kierunku ekonomia lub prawo lub administracja lub zarządzanie lub zarządzanie i marketing lub finanse lub rachunkowość lub finanse i rachunkowość

Wymagania związane ze stanowiskiem

1. Wymagania niezbędne:

1) obywatelstwo polskie,

2) pełna zdolność do czynności prawnych i korzystanie z pełni praw publicznych,

3) brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,

4) nieposzlakowana opinia,

5) wykształcenie: wyższe na kierunku ekonomia lub prawo lub administracja lub zarządzanie lub zarządzanie i marketing lub finanse lub rachunkowość lub finanse i rachunkowość ;

lub wyższe i podyplomowe na kierunku ekonomia lub prawo lub administracja lub zarządzanie lub zarządzanie i marketing lub finanse lub rachunkowość lub finanse i rachunkowość .

2. Wymagania dodatkowe:

1) znajomość ustawy o samorządzie gminnym,

2) znajomość ustawy o samorządzie powiatowym,

3) znajomość ustawy o pracownikach samorządowych,

4) znajomość przepisów prawa podatkowego,

5) znajomość kodeksu postępowania administracyjnego,

6) znajomość przepisów z zakresu rachunkowości podatkowej i egzekucji administracyjnej,

7) biegła obsługa komputera i urządzeń biurowych, znajomość obsługi pakietów Office,

8) umiejętność pracy w zespole, bardzo dobra organizacja pracy własnej, sumienność i staranność, komunikatywność.

Zakres obowiązków

3. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:

1.prowadzenie ewidencji podatku od środków transportowych od osób fizycznych i od osób prawnych,

2.prowadzenie ewidencji podatku od nieruchomości od osób prawnych dla podatników, których nazwa rozpoczyna się na literę mieszcząca się w zakresie od A do J,

3.prowadzenie ewidencji podatku od nieruchomości, stanowiących współwłasność z osobą prawną wg powyższego zakresu,

4.prowadzenie ewidencji opłaty targowej,

5.prowadzenie ewidencji opłaty planistycznej,

6.powadzenie ewidencji opłaty retencyjnej,

7.powadzenie ewidencji należności z tytułu kar nałożonych na podstawie przepisów ustawy Ordynacja podatkowa,

8.dokonywanie rozliczeń z inkasentami opłaty targowej (opisywanie faktur, zamawianie, wydawanie i rozliczanie biletów),

9.przygotowywanie projektów umów w zakresie opłaty targowej,

10.prowadzenie ksiąg rozrachunkowych na podstawie prawidłowych i rzetelnych dowodów, bezbłędnie w sposób chronologiczny i bieżący,

11.księgowanie wpłat na kontach podatników,

12.wystawianie decyzji i postanowień w ramach stanowiska pracy,

13.sprawdzanie dowodów księgowych pod względem formalno -rachunkowym,

14.prowadzenie postępowań windykacyjnych z tytułu opłaty targowej zgodnie z przepisami prawa,

15.prawidłowa i bieżąca weryfikacja konta 221 – „Należności z tytułu dochodów budżetowych” poprzez uzgodnienia ewidencji szczegółowej z ewidencją analityczną,

16.kontrola terminowych wpłat należności przez podatników,

17.naliczanie odsetek oraz rozliczanie wpłat w przypadku nieterminowego regulowania należnych podatków i opłat

18.terminowe podejmowanie czynności zmierzających do wyegzekwowania należności, tj: upomnienia, tytuły wykonawcze, współpraca z organami egzekucyjnymi,

19.podejmowania działań mających na celu zabezpieczanie zaległości podatkowych,

20.bieżąca analiza zaległości w celu prowadzenia egzekucji lub dokonania odpisów zaległości przedawnionych, prowadzenie ewidencji tytułów wykonawczych,

21.terminowe rozliczanie i zwracanie nadpłat,

22.dokonywanie miesięcznych uzgodnień obrotów i sald,

23.dokonywanie odpisów aktualizujących należności,

24.opracowywanie danych do sprawozdań dotyczących całokształtu stanowiska pracy,

25.ustalanie na podstawie ewidencji księgowej danych potrzebnych do wydawania zaświadczeń o wysokości zaległości podatkowych,

26.prowadzenie postępowania, przygotowywanie i wydawanie decyzji w sprawach odpowiedzialności podatkowej następców prawnych oraz osób trzecich,

27.terminowe i prawidłowe archiwizowanie dokumentów,

28.samodzielne podejmowanie wszystkich czynności przygotowawczych i organizacyjno-technicznych w ramach powierzonych obowiązków,

29.dokonywanie samokontroli na stanowisku pracy,

30.przestrzeganie przepisów regulujących wewnętrzne sprawy Urzędu, a w szczególności:

a/ regulaminu organizacyjnego Urzędu Miasta Chełma,

b/ instrukcji obiegu i kontroli dokumentów księgowych,

c/ instrukcji kancelaryjnej,

31.przestrzeganie i stosowanie przepisów:

a/ ustawy Ordynacja podatkowa,

b/ ustawy o podatkach i opłatach lokalnych,

c/ w sprawie zasad rachunkowości i planu kont dla prowadzenia ewidencji podatków i opłat,

32.przestrzeganie przepisów oraz zasad bezpieczeństwa i higieny pracy, a także przepisów przeciwpożarowych,

33.ochrona bazy danych w ewidencji podatkowej zgodnie z aktualnie obowiązującymi przepisami,

34.załatwianie interesantów, udzielanie im niezbędnych informacji i wyjaśnień zgodnie ze zgłoszonymi potrzebami w zakresie spraw objętych stanowiskiem pracy,

35.wykonywanie innych zadań zleconych przez zwierzchników.

Wymagane dokumenty

Wymagane dokumenty aplikacyjne:

    1. życiorys (CV),
    2. list motywacyjny,
    3. kserokopia dokumentu poświadczającego wykształcenie (dyplom),
    4. kserokopie świadectw pracy i zaświadczeń,
    5. kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie,
    6. inne dodatkowe dokumenty o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach (kursy, szkolenia),
    7. referencje (opcjonalnie),
    8. oświadczenie o braku skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe, a w przypadku wygrania konkursu przed zatrudnieniem dołączyć należy zapytanie o udzielenie informacji o osobie,
    9. oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz o korzystaniu z pełni praw publicznych,
    10. oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego,
    11. oświadczenie o posiadaniu nieposzlakowanej opinii,
    12. kserokopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność (w przypadku posiadania orzeczenia),
    13. zgoda na przetwarzanie danych osobowych w procesie rekrutacji zgodnie z niżej podanym wzorem.

      Brak podpisu na ww. oświadczeniach i innych dokumentach będzie uznany za brak wymagań formalnych. Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać osobiście (w zaklejonej kopercie) w Urzędzie Miasta Chełm, ul. Lubelska 65, pokój 28 lub pocztą na adres Urzędu z dopiskiem: Dotyczy naboru na stanowisko ds. windykacji podatku od środków transportowych w Departamencie Finansów w Biurze Windykacji Podatków i Opłat Lokalnych w Urzędzie Miasta Chełm w terminie do dnia 11 grudnia 2020 roku.

      Aplikacje, które wpłyną do Urzędu po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.

      W przypadku ofert wysłanych pocztą decyduje data stempla.

      Informacja o wyniku naboru będzie umieszczana na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej www.umchelm.bip.lubelskie.pl oraz na tablicy informacyjnej przy ul. Lubelskiej 65.

      Wymagane dokumenty aplikacyjne: list motywacyjny, szczegółowe CV (z uwzględnieniem dokładnego przebiegu kariery zawodowej), powinny być podpisane wraz z podpisaną zgodą na przetwarzanie danych osobowych w procesie rekrutacji wg wzoru:

      Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji na stanowisko ds. windykacji podatku od środków transportowych w Departamencie Finansów w Biurze Windykacji Podatków i Opłat Lokalnych w Urzędzie Miasta Chełm, ogłoszonej dnia 30 listopada 2020 roku, prowadzonej przez Urząd Miasta Chełm.

      Jednocześnie oświadczam, że udzielam zgody dobrowolnie oraz że zapoznałem/łam się z klauzulą informacyjną dla kandydata do pracy w Urzędzie Miasta Chełm.

      Podstawa prawna: art. 6 ust. 1 pkt a RODO oraz ustawa z dnia 21 listopada 2008 roku o  pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2019 r., poz. 1282).

       

Warunki pracy

Warunki pracy na stanowisku:

1) praca w systemie jednozmianowym,

2) praca w pozycji siedzącej, wymagająca sprawności obu rąk, dobrej ostrości wzroku,

3) praca w pomieszczeniu przy oświetleniu sztucznym i naturalnym,

4) obsługa komputera, faxu, kserokopiarki.

Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce

 

Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wynosi: 6,01%.

Miejsce składania dokumentów

Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać osobiście (w zaklejonej kopercie) w Urzędzie Miasta Chełm, ul. Lubelska 65, pokój 28 lub pocztą na adres Urzędu z dopiskiem: Dotyczy naboru na stanowisko ds. windykacji podatku od środków transportowych w Departamencie Finansów w Biurze Windykacji Podatków i Opłat Lokalnych w Urzędzie Miasta Chełm w terminie do dnia 11 grudnia 2020 roku.

Aplikacje, które wpłyną do Urzędu po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.

W przypadku ofert wysłanych pocztą decyduje data stempla.

Uwagi

KLAUZULA INFORMACYJNA DLA KANDYDATA DO PRACY W URZĘDZIE MIASTA CHEŁM

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO), informujemy, iż:

1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Prezydent Miasta Chełm z siedzibą: 22-100 Chełm, ul. Lubelska 65, adres e-mail: info@umchelm.pl, tel. 82 565 20 70.

2. Jeśli ma Pani/Pan pytania dotyczące sposobu i zakresu przetwarzania danych osobowych w zakresie działania Urzędu Miasta Chełm, a także przysługujących Pani/Panu uprawnień, można skontaktować się z Inspektorem ochrony danych osobowych w Urzędzie: tel. 82 565 26 06, adres e- mail: iod@umchelm.pl .

3. Dane osobowe kandydatów, są przetwarzane w celu realizacji procesu rekrutacji na stanowisko ds. windykacji podatku od środków transportowych w Biurze Windykacji Podatków i Opłat Lokalnych w Departamencie Finansów w Urzędzie Miasta Chełm ogłoszone dnia 30 listopada 2020 r. prowadzone przez Urząd Miasta Chełm.

4. Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych są:

1) art. 6 ust 1 lit. C RODO w zw. z:

a) art. 22 (1) ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy,

b) Rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 28 maja 1996 r. w sprawie zakresu prowadzenia przez pracodawców dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy oraz sposobu prowadzenia akt osobowych pracownika,

2) art. 6 ust. 1 lit. a RODO – w stosunku do danych osobowych, co do których brak jest obowiązku ich przetwarzania, przewidzianego w przepisach prawnych (np. zainteresowania itp.).

5. Pani/Pana dane osobowe nie będę przekazywane żadnym odbiorcom danych.

6. Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego.

7. Okres przez który Państwa dane osobowe będą przechowywane:

1) w przypadku danych osobowych przetwarzanych na podstawie Państwa zgody – do momentu jej cofnięcia, lub

2)przez okres niezbędny, wynikający z przepisów prawa (kat. A).

8. Przysługuje Pani/Panu prawo do:

1) dostępu do Pani/Pana danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania,

2) przenoszenia danych,

3) wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu ochrony Danych Osobowych;

4) pisemnego, umotywowanego żądania zaprzestania przetwarzania Pani/Pana danych ze względu na Pani/Pana szczególną sytuację;

5) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Pani/Pana danych gdy Administrator zamierza je przetwarzać w celach marketingowych lub wobec przekazywania Pani/Pana danych osobowych innemu administratorowi danych.

9. Podanie przez Pani/Pana danych osobowych jest:

1) obowiązkowe, jeżeli tak zostało to określone w przepisach prawa;

2) dobrowolne, jeżeli odbywa się na podstawie Pani/Pana zgody.

10. Pani/Pana dane osobowe nie podlegają zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu.

Informujemy ponadto, iż w stosunku do danych osobowych które są przetwarzane na podstawie Pani/Pana zgody – ma Pani/Pan prawo w dowolnym momencie wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Wycofanie zgody może zostać dokonane w takiej samej formie, w jakiej została udzielona zgoda.

Załączniki
  • pdf pobrano: 1 raz

  • Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji: Aleksandra Michalec
    Dodano do BIP dnia 30-11-2020 15:22:26